σχόλιο στην άθλια επικαιρότητα [Μθ.4:8-10]
καλώς ή κακώς το νεοελλαδικό κρατίδιο άντλησε και αντλεί την νομιμότητα του από μια επαναστατική διαδικασία και την βίαιη παρέμβαση άλλων σύγχρονων κρατών στα εσωτερικά του οθωμανικού κράτους (νεκρό από καιρό πιά)
και δεν αποτελεί πολιτικό κληρονόμο καμμίας άλλης κρατικής υπόστασης,
παρά μόνο ιδεολογικό τέκνο του σύγχρονου δυτικού-αστικού πολιτικού φαντασιακού.
όταν ένα μοναστήρι, ή η θεσμική εκκλησία, διεκδικεί κυριότητα με βάση τίτλους βυζαντινούς ή οθωμανικούς, ουσιαστικά αμφισβητεί αυτήν την πολιτική διαδικασία και νομιμότητα.
και δεν θα υπήρχε βέβαια κανένα πρόβλημα με αυτό,
όμως την ίδια στιγμή οι ίδιοι αποτελούν ή θέλουν να αποτελούν ουσιαστικό τμήμα του φαντασιακού του νεοελληνικού έθνους και συνεργάτες απαραίτητοι του νεοελλαδικού αστικού κράτους.
την ίδια στιγμή το νεοελλαδικό αστικό κράτος, αν και απολύτως βέβαιο για την πηγή της νομιμότητας του, αναγνωρίζει την εγκυρότητα των τίτλων κυριότητας του παρελθόντος, του οποίου η πολιτική άρνηση είναι η προϋπόθεση της ίδιας του της ύπαρξης, και αυτοαναιρεί την εδαφική του κυριαρχία.
τι συμβαίνει; έχουμε ένα κράτος που αυτο-ακυρώνεται; μια εκκλησία που έχοντας ήδη αρνηθεί τον μεσσιανικό της χαρακτήρα αδυνατεί να βρή θέση στον αστικό κόσμο; μήπως μια χίμαιρα που αποκαλύπτει το αφύσικο του αστικού μορφώματος; η μεταμοντέρνα ανομία μέσα στο τερατώδες άρμα του ασφυκτικά εξαπλωμένου νομικισμού;
τελούν σε σύγχυση ή η πονηρία δεν έχει όρια;
υπάρχει ακόμη λαός, σαν πολιτικό και εκκλησιαστικό σώμα; ή μόνο θεατές μιας παράστασης όπου οι ρόλοι αφομοιώθηκαν από τους θεατρίνους σαν ψευδο-υπερβατικές πραγματικότητες;